Proiectarea tronsoanelor 1 şi 2 ale autostrăzii Sibiu – Făgăraş (A13) va începe oficial pe 26 februarie 2024, conform anunțului făcut de directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, pe pagina sa de Facebook. Toate cele patru tronsoane ale autostrăzii, însumând 68,04 km, au primit Ordin de Începere pentru faza de proiectare, cu o durată estimată de 12 luni.
Faza de proiectare pentru tronsonul 3 a început în octombrie 2023, iar pentru tronsonul 4 în ianuarie 2024. După finalizarea Proiectelor Tehnice, se va trece la faza de execuţie a lucrărilor pe toate cele patru tronsoane, cu o durată estimată de 36 de luni.
Antreprenorul turc (Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS) dispune de un buget de 6,4 miliarde de lei (fără TVA) pentru construcţia întregii secţiuni Sibiu – Făgăraş a A13.
Autostrada A13, secțiunea Sibiu – Făgăraş, va include patru tronsoane:
- Tronsonul 1 – Boiţa (Autostrada Sibiu – Piteşti) – Avrig – Mârşa (DJ 105G), în lungime de 14,25 km.
- Tronsonul 2 – Mârşa (DJ105G) – Arpaşu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km.
- Tronsonul 3 – Arpaşu de Jos DN1 – Sâmbăta de Sus DJ105B, în lungime de 17,61 km.
- Tronsonul 4 – Sâmbăta de Sus DJ105B) – Municipiul Făgăraş (16,26 km), cu drumul de legătură de 5,6 km către DN1.
Finanțarea proiectului este asigurată din Programul Transport (PT). În cadrul acestei secțiuni vor fi construite șapte noduri rutiere, 24 de poduri peste Autostrada Sibiu-Făgăraş, 63 de poduri peste alte tipuri de obstacole, trei poduri pe drum de legătură între Autostrada Sibiu – Făgăraş şi DN1, 12 viaducte pe autostrada Sibiu – Făgăraş, două Centre de întreţinere şi coordonare, un punct de sprijin, două spații de servicii S3 și două spații de servicii S1.